مصاحبه تخصصی

طراحی تجربه کاربری | مصاحبه با عاطفه راهدان UX Designer دیوار

طراحی تجربه کاربری در پلتفرم دیوار | مصاحبه با عاطفه راهدان UX Designer در پتلفرم دیوار

در این ویدئو سراغ عاطفه راهدان عزیز رفتم که در صنف طراحی تجربه کاربری در تیم دیوار به عنوان یک طراح مشغول به فعالیت هست. در این ویدئو  روی موضوعات زیر گپ و گفت صمیمانه ای رو با عاطفه جان داشتم. با آکادمی محصول همراه باشید. 

 

موضوعات کلیدی مصاحبه

  • معرفی عاطفه و مسیر شغلی ش
  •  بررسی علت اهمیت تحقیقات کاربر و نکات کلیدی مرتبط با آن
  • نحوه تعامل یک طراح تجربه کاربری با سایر اعضای تیم

 

عاطفه راهدان – موضوع صحبت: بررسی موضوع تحقیقات کاربر 

 

تحقیقات کاربری با هدف بهبود طراحی تجربه کاربری

تحقیقات کاربری یا user research یکی از مسئولیت های کلیدی تیم محصول و از جمله ux designer در راستای طراحی تجربه کاربری بهتر است. هدف از انجام تحقیقات کاربر این هست که بتوانیم مشکلات و دغدغه های کاربران را  و همچنین فرضیات خود را بشناسیم و به تایید یا رد آنها مبتنی بر بررسی داده ها و اطلاعات بدست آمده از کاربران بپردازیم

سعی ما بر این است که بتوانیم با شناخت الگوی ذهنی مخاطبین محصول مان نیازسنجی قابل اتکا و درستی داشته باشیم تا بتوانیم در راستای اهداف کسب و کار و موفقیت محصول و رضایتمندی کاربران مان درک مان از مخاطبین محصول را ارتقا داده و در راستای بهبود توسعه و مدیریت محصول گام برداریم.

تحقیقات کاربر در واقع مشخص میکند که کاربر نهایی چه کسی است، در چه مواقع و موقعیت هایی سراغ محصول ما را می گیرد، نحوه استفاده ش از محصول به چه صورت بوده و انتظاری که در راستای رفع نیاز خود از محصول مان دارد، چیست.

لینک مصاحبه با عاطفه ux designer در مجموعه دیوار

در این مصاحبه سعی کردیم دید کلی از مسئولیت های یک ux researcher  رو بدونیم و از اهمیت تحقیقات کاربری و مهمترین روش های انجام آن (مانند انجام مصاحبه، طراحی پرسشنامه، cart sorting، روش tree testing، تست کاربردپذیری یا همان usability test) درک مناسبی رو بدست بیاریم.

با کلیک بر روی لینک زیر میتوانید ویدئو مصاحبه با عاطفه عزیز رو مشاهده کنید: 

ویدئو مصاحبه در مورد طراحی تجربه کاربری در پلتفرم آنلاین ثبت آگهی دیوار را در اینجا میتوانید در کانال یوتیوب product university  مشاهده کنید.

مهدیه محسنی
فارغ التحصیل رشته کارشناسی ارشد نرم افزار هستم. به حوزه های استراتژی و مدیریت محصول علاقه زیادی دارم. به عنوان مدیر محصول چندین سال هست در شرکت های نرم افزاری در ساخت محصولات بهتر برای کاربران مشغول به فعالیت هستم و تمایل دارم در این وبلاگ نوشته هام و تجربه هام در زمینه اسکرام، طراحی و مدیریت محصول را با عنوان "آموخته های یک خانم PO" با دیگران به اشتراک بگذارم.
در ادامه بخوانید
پادکست محصول | مصاحبه جذاب و شنیدنی با سپیده داوودی | مدیر محصول اسنپ تریپ
پادکست محصول | مصاحبه جذاب و شنیدنی با مدیر محصول اسنپ تریپ
مصاحبه با علی خدایی مدیر محصول فیس بوک
مدیر محصول فیسبوک | مصاحبه با علی خدایی

نظر دهید

نظر شما*

نام*
وبسایت